Magamról

Hungary
Gyermekkorom óta csodálom a természetet.Isten megadta nekem, hogy értékelni tudjam és, hogy olyan helyen éljek ahol hegyek, völgyek, patakok szép számban találhatók.Ezért nagyon hálás vagyok.Nem is szalasztok el egyetlen lehetőséget sem, hogy mellettük legyek.Talán húsz éve is van már annak , hogy először hallottam a Bonsai művészetről.Úgy érzem ,hogy most érkezett el az ideje, hogy a hosszú tanulás után, foglalkozzam is vele.

2009. december 16., szerda

salatakert.blospot.com

Az a helyzet, hogy számomra teljesen új a blog kezelés.Az előző bejegyzést is félve küldtem el mert ezzel még csak most kísérletezem.Biztosan vétek majd hibát, de nézzétek el nekem.(de ez biztosan nem fáj senkinek)
Amit az előbb írtam, Tardonán történt. Nagyon szép kertünk volt, nagyon szerettem.Sajnos azt nem tarthattuk meg.Ott éreztem meg milyen a növényekkel foglalkozni.Számomra a tökéletes relaxáció.
2007.novemberében sikerült nagyon olcsón egy nagyon lepukkant házikót és egy hozzá tartozó kertet vásárolni.Düledező kis viskó egyelőre.De egyszer ha lesz rá pénzünk, nagyon szépen megcsináljuk.Kb. 100-120 évesre saccolják a helyiek.Szintén Tardonán van a Jókai-emlékház után az utca végén.Egyetlen szomszéd sincs és gyönyörű, nyugodt a csend.(Biztosan ti is éreztétek már ezt is és a feszült csendet is.)Amióta meg van sokat "aktív meditálok".Számomra az a növényekkel való foglalkozás.Nem én készítem el egyedül.A természet segítségével, együtt csináljuk.Művészet ez is, méghozzá nagyon komoly művészet.Ha hibázol, nem mindig lehet észrevétlenül elkendőzni.Lehet, hogy mindig emlékeztetni fog egy csúnya hegg a fa törzsén, egy rossz helyre ültetett gyorsan felnövő cserje.Persze sokszor a hiba javítható.Nagy tervezést "előagyalást" igényel.És ez jó.
Ugyan ez megtalálható a Bonsai nevelésnél is.Egy elhamarkodott döntés örökre csorbát ejthet a kis növényen és nem biztos, hogy eltüntethető a nyoma.A Keleti filozófia higgadt megfontoltsága szükséges ehhez a tevékenységhez és szerintem én korábban nem voltam alkalmas rá.Remélem, most megállom majd a helyem.
Mindenkinek türelmes teleltetést kívánok!
Ha érdekel valakit,felteszek egy pár fotót a kertről.Kellemes nézelődést!